torsdag 11 april 2013

Multitasking

Japp, multitasking är något man blir bra på som tvillingmamma;) det händer ofta att man har många bollar i luften, bara så ni vet :-P

Det går bra att vara ensam med pluttisarna på dagarna. Jag till och med njuter av det!
En vanlig dag brukar se ut så här:
Vakna runt kl 7:00 ge bebisarna mat och mysa en stund i sängen.
Gå ut till köket efter det och sätta pluttarna i sina babysitters och göra min frukost. Sätta på musik och gå in till vardagsrummet där bebisarna får "morgongymma" lite medans jag äter min frukost.
Ungefär kl 9:00 blir de trötta och då är det viladags.
Tjejerna är inga långsovare på dagarna så efter 20-30 min vaknar de goa och glada och vill leka. Men först matdags!
Efter maten leker vi lite eller tar oss ut direkt.
Har kommit på ett mycket effektivt sätt att snabbt bli klar med tjejernas påklädning. Tar varannan hela tiden helt enkelt;) tossor på ena tossor på andra, vantar vantar, overall overall, mössa mössa, napp napp och sen ner i liggdelarna till vagnen:) snabbt och smidigt! Sen ner en och en halv trappa, puh, och sen uuuut!
Tar oftast en riktigt lång promenad på två till tre timmar. Skönt att gå runt i stan och kika på folk. Fika med nån eller några vänner eller bara ta en lunch själv och sätta mig på nån bänk med solen gassande mot mig, när den nu skiner vill säga.
När vi kommer hem kan det se ut på två sätt.
1: de sover fortfarande så då tar jag upp dom och låter dom sova vidare i liggdelarna ute på balkongen eller inne beroende på vädret.
2: de är vakna och hungriga så av med alla ytterkläder och ge mat.
Sen kommer prinsen hem och då tar han över lite så att jag kan duscha eller ta matlagningen eller bara slappa en stund.
Lite mer gos och bus och matning och sen är det nattning som vi tar och hjälps åt med. De vaknar två till tre gånger var varje natt och vill äta eller gosa lite eller bara få nappen igen.
Ungefär så ser det ut!

Mina barn är såna att oftast vill de inte samma sak samtidigt vilket är väldigt skönt. Men det finns de stunder som båda vill antingen äta, gosa, sova eller något annat samtidigt och då gäller det är komma på sätt som funkar. Att mata båda samtidigt är inga problem. Men gosa samtidigt i famnen i soffan eller sängen så blir det protester från båda håll. Tacka vet jag vår myspöl! Där kan jag lägga dom och gosa med båda :)

Vissa dagar känner jag mig som världens supermamma! Härlig känsla!

xxx
Dani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar